Juan Roig, en imagen. | REUTERS / HEINO KALIS

Per tal de millorar l’experiència de compra dels clients i oferir productes frescos de màxima qualitat, Mercadona aposta pel Nou Model de Botiga Eficient i pel Projecte de Frescos Global pels seus supermercats.

La cadena de supermercats Mercadona, dirigida per Juan Roig, ha incrementat la seva facturació un 6% fins als 22.915 milions d’euros. A la vegada, ha experimentat un creixement de les seves vendes en volum del 5% fins als 11.586 milions de quilos i litres. Així mateix, Mercadona també ha creat 5.000 nous llocs de feina al 2017, tancant l’exercici amb una plantilla de 84.000 persones.

Per aconseguir aquests resultats de manera sostenible, l’empresa ha invertit 1.008 milions d’euros, un xifra que representa un 47% més que l’any 2016. La inversió ha permès obrir 29 nous supermercats –fent créixer la seva xarxa de supermercats fins als 1.627– i reformar-ne uns altres 126, tots amb el Nou Model de Botiga Eficient, que optimitza l’acte de compra dels clients i introdueix importants millores en les seccions de frescos. D’altra banda, també s’ha impulsat l’obertura de dos nous Centres de coinnovació, un a Paterna (València) i l’altre a Matosinhos (Porto), arribant als 16 centres d’aquest tipus.

En el camp de la transformació digital, Mercadona ha firmat un acord de 5 anys amb el líder del mercat en software d’aplicacions de negoci, SAP; a la vegada que segueix desenvolupant el projecte de Mercadona online, que està previst que s’estreni al segon semestre del 2018 en alguns districtes de la ciutat de València.

Noticias relacionadas

Amb tot i segons l’estudi de l’Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE), l’aportació global de Mercadona a la creació de riquesa a Espanya representa el 3% de l’ocupació total del país (545.000 llocs de treball), l’1,7% del PIB (19.500 milions d’euros) i un volum de compres en el mercat nacional de 17.533 milions d’euros, que representa el 85% del total de les compres realitzades per la companyia.

Inversions de futur

De cara al 2018, Mercadona invertirà més de 1.500 milions d’euros, que es destinaran a obrir 27 supermercats i reformar-ne uns altres 200 amb el Nou Model de Botiga Eficient i se seguirà implementant el Projecte de Frescos Global. Així mateix, es construiran blocs logístics a Abrera (Barcelona) i Vitòria (Àlaba), el nou magatzem online de València i el Centre de Procés de Dades a Villadangos del Páramo (Lleó), així com l’inici de les obres del bloc logístic de Sagunt (València). D’altra banda, l’empresa també avançarà en el seu projecte a Portugal, on es construirà un bloc logístic i s’iniciaran les obres de quatre supermercats que s’inauguraran el proper any a Gran Porto.

Aquesta inversió sostenible es realitzarà amb els recursos propis de la companyia i està motivada per la decisió ja manifestada pels accionistes de basar les decisions de Mercadona en el llarg termini ja que, segons ha manifestat Juan Roig, és la manera “per seguir construint un model d’empresa diferent i responsable socialment, de la qual la gent se senti orgullosa de que existeix. Aquest és el camí pel qual tots els que formem el Projecte Mercadona hem decidit avançar, un camí que, a la vista dels resultats obtinguts al 2017, està ben traçat”.