A punt de començar les classes d’aquest nou curs escolar comprovem, que malgrat la comunicació que han fet que hi ha menys incorporació d’alumnat als centres d’Eivissa, des de la Conselleria d’Educació s’han pres mesures com augmentar el nombre d’alumnes a les aules que ha donat com resultat que, per ara, els centres d’Educació Infantil i Primària de la nostra illa es troben massificats. Han pujat el nombre d’alumnes a les aules!!! I això comporta un col·lapse a les nostres escoles: al pati, a la biblioteca, als passadissos… Les aules tenen unes dimensions i unes mesures que serveixen com indicadors del nombre d’alumnes que poden acollir adequadament i no s’està respectant. La ràtio de les aules és un factor molt important a tenir en compte pel bon funcionament del centre i s’ha de vetllar molt per a que no sigui un element distorsionador de la convivència entre els membres de la comunitat educativa.

El Partit Popular a l’anterior legislatura sent conscients de la importància de la ràtio als centres educatius des del primer moment va treballar per millorar la situació trobada, es va treballar de valent per baixar el nombre d’alumnes a les aules d’Eivissa i la primera mesura presa abans de l’inici del curs 2011, va ser baixar-les al municipi de Sant Josep, concretament a Ed. Infantil, i es va seguir treballant molt amb deliberacions i diàleg i malgrat la gran arribada d’al·lots i al·lotes a les nostres illes es va aconseguir. D’entre les mesures adoptades per aconseguir-ho destacaré la tant necessària construcció de 3 noves escoles d’Ed. Infantil i Primària i l’ampliació d’un altre, a més de dos instituts d’Ed. Secundària i un Centre integrat de formació professional.

Aquest és el canvi que tant ens han venut? Pujada de les ràtios? Ni tan sols un nou centre educatiu a la nostra illa? Sí que hi ha més barracons, com sempre que els partits d’esquerra apliquen les seves polítiques.

Els ciutadans d’Eivissa es mereixen a més de diàleg i bones paraules unes condicions millors per atendre adequadament el nostre alumnat.