user Xec | Hace más de 5 años

Les necessitats creixen a un ritme i els recursos a un altre. La població s'ha doblat en molt poc temps, i ho ha fet a base de generar-se llocs de feina sense qualificació. Òbviament, per tant, s'ha baixat la renda per càpita: molt d'augment del nombre d'alumnes i poc augment de la inversió disponible. Per acabar-ho d'arreglar, tenim que aquest creixement demogràfic amb mà d'obra barata implica més esforços també per alumne, ja que hi ha una relació directa entre famílies més precàries i necessitats educatives. Tot ben condimentat amb un escanyament fiscal per part de s'Estat i s'haver de tractar sovint amb governs educafòbics, més preocupats per tenir carn de canó que per tenir una societat preparada i crítica.

user truc | Hace más de 6 años

a Amarant: Antigament també hi havia nins que quan tornaven a casa no hi havia ningú perque els pares també feien feina. Això sempre ha existit. Serà qué els que varem estudiar l'antiga EGB veiem com amb el canvi de plans d'estudi el nivel ha anat a pitjor. Nosaltres respectavem els Mestres i ara els alumnes no ho fan. Si afegim que els pares no recolçen els Mestres i que com diu mario hi ha Mestres vocacionals pero molts no, després passa el que passa.

user Amarant | Hace más de 6 años

Sr. Somjo a l' época de la que vostè parla no hi havia la mitat de complicacions que suporta l'escola pública d'avui. Ho ha escrit Hooneymoon. I afegeixo els " nens de la clau" que arriben a casa i no hi ha ningú; la mentida de les estadístiques, allò del pollo entre dos....molts hem tingut 36 alumnes a la secundària; la pública no fa selecció de l'alumnat; i no vull explicar-li què vol dir ensenyar als extraradis de les grans ciutats. No valoren l'esforç del professorat i per tant tampoc els seus fills. Així ens va a tots plegats.

user Nina Tonina | Hace más de 6 años

Alucinado: 'només' 20 horetes, d'assignatures de 2 hores, fan 10 grups, per 30 alumnes per classe. Saps multiplicar?

user Hooneymoon | Hace más de 6 años

Se me olvidaba decir que comentarios como el del Sr alucinado deberían ser borrados por insultantes e irrespetuosos.

user Hooneymoon | Hace más de 6 años

Para Mr alucinado y similares. hoy día el problema no es la cantidad de alumnos en la escuela pública sino su calidad, en los centro concertados a los gamberros, bordes y maleducados se los quitan de encima en un momento, en la pública hay que lidiar con todo lo que venga y por desgracia el 90 % de la inmigración, que educativamente necesita de recursos , cae sobre la enseñanza pública. Un centro cualquiera de ESO en Palma : 47 nacionalidades.. no se puede comparar con lo que teníamos hace 30 años en las aulas, muchos más pero con menos problemas.

user alucinado | Hace más de 6 años

como que profesores con 300 alumnos '??? eso es poco, a cada profesor con la camiseta verde le tocan 2.987.345 alumnos, ellos no tienen la culpa, es la cantidad de alumnos, pero la gente se da cuenta de las tonterías que escriben ????

user Nina Tonina | Hace más de 6 años

Hi ha professors amb més de 300 alumnes! El número d'alumnes per professor és el que es carrega l'ensenyament!

user Somjo | Hace más de 6 años

El ratio de alumnos es relativamente importante. Pensar lo contrario seria creer que los que tenemos más de 40 años somo poco menos que analfabetos. Eramos más de 40 en clase. No teníamos ni la mitad de libros y material que ahora. Nada de ordenadores, tablets. Ni siquiera una calculadora. Nada de nada. Ahora lo tienen todo y resulta que acaban ESO con 16 años y muchos de ellos ha aprendido menos que nosotros a los 14. ¡¡Pero si no saben ni escribir!! En cada frase hacen una falta de ortografía. ¡¡DE PENA!!

user PLM | Hace más de 6 años

22,4 alumnos en la publica, en la concertada son 29. Cuando en la publica se supera el ratio marcado por educación los niños son enviados a concertadas, donde con tal de hacer negocio aceptan ratios elevadisimas. El numero de aulas escolares es insuficiente para mantener ratios bajas. La población en Balears no ha parado de crecer y el numero de nuevas plazas escolares es ridiculo. Es necesario construir más escuelas publicas.