L’evolució de Santa Eulària al segle XXI no ha de basar-se en un continu creixement urbà sinó en un desenvolupament intel·ligent que permeti conèixer i donar resposta a les necessitats dels seus ciutadans i visitants fomentant la seva implicació i col·laboració. Santa Eulària ha de prendre una nova direcció en la qual es potenciïn els serveis de qualitat, l’eficiència, la transparència i la sostenibilitat. Els recursos han d’utilitzar-se de manera eficient per donar la millor qualitat de vida als nostres ciutadans, i la utilització de les noves tecnologies és un element clau per el desenvolupament econòmic, la millora en la competitivitat, la reducció de despeses i la creació de noves empreses i serveis tecnològics.

El nostre objectiu és aconseguir que Santa Eulària lideri un nou model de desenvolupament digital, que requerirà d’importants tasques organitzatives, legals, educatives i socials i que permetran a institucions, empreses, ciutadans i visitants treballar plegats assumint nous reptes.

El disseny de solucions i serveis per assolir una Santa Eulària intel·ligent i a l’avantguarda del segle XXI requereix d’una nova administració de qualitat, eficient, propera i connectada, amb millor informació, que escolti el ciutadà i faciliti la seva participació. Són necessaris sistemes d’administració electrònica multicanal perquè el ciutadà no hagi de desplaçar-se per realitzar els seus tràmits i, si prefereix fer-ho, que rebi el millors dels serveis amb una gestió transparent perquè el ciutadà sàpiga què s’està fent al seu Ajuntament i en què es gasten els seus diners. També són necessaris mecanismes reals de participació ciutadana, com ara la transmissió en directe dels plens per streaming i la participació on-line dels ciutadans fent ús de les xarxes socials. L’Ajuntament del segle XXI ha d’estar allà on es troben els seus ciutadans, no a l’inrevés. No fa falta recordar la importància de tenir cura dels turistes que ens visiten. En aquest sentit, les xarxes socials són, avui dia, una realitat que permet aportar no només informació i comunicació sinó una millora dels lligams amb els nostres visitants. S’han de veure les xarxes socials com una base sobre la qual establir les futures relacions. És imprescindible que la informació on-line estigui actualitzada, traduïda al seu idioma i disponible amb el temps suficient perquè el turista pugui fer plans. En matèria de transport, per exemple, el turista ha de disposar d’informació d’horaris i parades que li permeti planificar el seu desplaçament. La informació ha d’estar disponible en primer lloc al portal de turisme de l’Ajuntament, però també a l’insular i a d’altres (Balear, Nacional...) amb la utilització d’aplicacions mòbils i de realitat augmentada.

I el medi rural del segle XXI en el nostre extens municipi no pot estar desconnectat. Ha de disposar, com a mínim, dels mateixos serveis que podem trobar al centre de Santa Eulària. Les infraestructures de telecomunicacions, vitals en l’ús de les noves tecnologies, han de permetre accedir a Internet d’alta velocitat amb serveis i preus comparables als de la resta de l’illa.

El medi rural demanda d’importants infraestructures i de serveis específics, com ara la detecció i extinció d’incendis, la gestió eficient i intel·ligent de l’aigua, els sistemes de seguretat, sistemes de comercialització on-line de productes i serveis, etc. En molts casos es poden crear infraestructures multiserveis (4G, TDT, TETRA, Video-vigilància, detecció incendis...) que amb un impacte mínim al territori incrementin notablement la qualitat de vida al medi rural.

En definitiva, Santa Eulària no pot perdre el tren de la tecnologia digital i les relacions directes i immediates amb els seus veïns i visitants. L’Ajuntament de Santa Eulària no pot ser un castell tancat, aïllat i opac, ha de ser transparent, eficient i connectat, ha de donar serveis de qualitat i s’ha d’obrir a la participació i col·laboració dels seus ciutadans.